fbpx
×

Voicebot w biznesie – nie popełniaj tych 5 błędów

Wiecie, że źle wdrożony voicebot może przynieść więcej szkody niż pożytku dla Waszej firmy? Mimo, że boty stają się nieodłącznym elementem nowoczesnej obsługi klienta czy interesanta, to nadal wiele firm, organizacji, czy placówek (np. medycznych), wprowadza go w niewłaściwy sposób.

Bazując na naszym wieloletnim know-how, chcemy się z Wami podzielić kilkoma sprawdzonymi w praktyce wskazówkami, które pomogą Wam maksymalnie wykorzystać potencjał voicebotów, przy okazji minimalizując ryzyko negatywnego wpływu na doświadczenie korzystających z nich osób : )

1. Zrozumienie potrzeb klienta

Każdy projekt zaczynamy od analizy problemów zgłaszanych przez klientów. Czy wiecie, jakie są najczęstsze pytania i problemy Waszych klientów? Przeanalizowanie tych danych pozwoli zidentyfikować obszary, w których bot rzeczywiście może przynieść korzyść – zarówno klientom, jak i pracownikom. Skuteczny bot to taki, który rozwiązuje kluczowe problemy, odciążając jednocześnie zespół obsługi klienta.

2. Wyważenie automatyzacji i ludzkiego wsparcia

Boty powinny wspierać Wasz zespół, a nie go zastępować. Klienci muszą mieć możliwość łatwego przejścia do konsultanta w sytuacji, gdy bot nie potrafi rozwiązać ich problemu. Takie podejście zwiększa satysfakcję klientów i minimalizuje ryzyko, że „zły bot” pogorszy doświadczenie klienta (customer experience). W ten sposób unikniecie więc również rozłączających się, sfrustrowanych odbiorców. 

Chcecie poznać więcej wskazówek? Zapiszcie się na nasz newsletter, a otrzymacie je na maila. Jak również inny content różnego rodzaju.

powrót